Arma 3 の Zeus を拡張する Ares MOD がバージョン 1.0.1 に更新

いくつかの機能を追加して Zeus を拡張する Ares MOD

Arma 3 でいわゆる神、ゲーム マスターとしてプレイが可能な Zeus を拡張し、多様的で魅力のあるミッションを作れるようになる Ares MOD がバージョン 1.0.1 に更新され、多くの修正が行われました。

Ares MOD では、映像のように Zeus を使って独自のテレポート機能、VR Arsenal をミッションに導入することができ、マルチ プレイの専用サーバ上と途中入場者へ完全に対応しています。

ユニットへ実際に装着された装備を見ながら決められる VR Arsenal は、ミッション間で再利用できるように弾薬箱の中身がコピー可能で、簡単にいくつもの弾薬箱を作成可能です。

チェンジログ:

  • Behaviours - Fix issue where 'Fire Artillery' module wouldn't work with units that were spawned by dedicated server
  • Behaviours - Garrisoned units should turn to fire at enemy units now
  • Behaviours - Possible fix for issue where sometimes patrols would set wapoints around [0,0,0] instead of around selected unit
  • Behaviours - Prevent 'Patrol' module from generating waypoints for players
  • Experimental (Reinforcements) - Added some CFB_Skins units to reinforcement pools. Will be tweaked going forward.
  • Experimental (Reinforcements) - Added some RHS units to reinforcement pools. Will be tweaked going forward.
  • General - Fix conficts with some other mods (MCC, AGM)
  • Reinforcements - Possible fix for issue where sometimes reinforcements would spawn at [0,0,0] instead of where module was placed
  • Teleport - Fix issue where creating too many teleporters would cause script errors due to running out of phonetic names
  • Util - Fixed some issues where adding objects to curator would grab ambient objects (rabbits, snakes, etc..)

MOD の挙動が確認できる動画はこちら。

@Ares - Modules expanding Zeus functionality - Release Thread - BI forum

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