Arma 3 の AI を強化する Vcom AI のバージョン 1.08 が公開

Arma 3 の AI の行動を充実させ、満足度を高める AI 強化の Vcom AI スクリプト がバージョン 1.08 へ更新され、BI フォーラム上で公開されました。

このスクリプトでは、AI の行動を制御する FSM をコンパイルして、スクリプトとして配布しミッションに使えるようにした物で、AI の行動を多岐にわたって改良を施します。

またアドオン版も同時に配布が行われている為、サーバー側に導入し全てのミッションに適用させられるようになっています。

チェンジログ:

  • Added new artillery function, AI will call artillery for support if enabled and is present on the map.
  • Individual units can now have their own response ranges and other settings configured independently of others. The settings in the init.sqf act as only defaults now. See 1st post for new variable settings
  • Fixed bug where scripts would not even run on dedicated server.
  • Fixed a few error message popping up
  • Reworked HOLD waypoints. AI will no longer leave the area they are in. AI will garrison more effectively or spread out if all of the group can't fit in a single building. AI are forced to either crouch or stand inside buildings to prevent AI shooting through walls
  • AI are more aggressive with planting explosives on occupied buildings
  • Added debug option to track AI movement in map. *BE CAREFUL WITH THIS. IT SPAMS MARKERS AND CAN CAUSE EXTREME LAG WITH LOTS OF AI. See 1st post for new variable settings.

挙動が観察できる お試しのミッションが配布 されていますが、通常のミッションへ流用は出来ないとのことです。

AI Overhaul - Reactive Squads - BI forum

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