Arma 3 へ新しい医療システムの追加や弾道が風に流されるようにして、リアリズムを高める ACE3 MOD がバージョン 3.13.0 へ更新。医療システムの作り直しでこれまでの「ベーシック」と「アドバンスド」というカテゴリを廃止し、より細かく調整できるようになったり、複数のプレイヤーが共同して重火器を操作できる共用火器システム、対戦車ランチャーの M47 ドラゴン、手持ちの ML300L フラッシュライト、CTS 7290 9-bang フラッシュバンを新しく追加しています。
今回行われた医療システムの作り直しでは、新しい機能の導入や不具合を修正しやすいよう内部の仕組みを作り直したのに合わせて、プレイヤーがもっと自由に設定を変更できるようこれまでの「ベーシック」と「アドバンスド」というカテゴリを廃止し、すべての機能をより細かく調整できるようにしています。
この見直しによって、ゲームプレイに大幅な変更はありませんが、骨折の実装とそれを治療する添え木の追加しています。それにダメージの処理方法を変更して、致命的なダメージのみ即死するようになったり、ひどい痛みが心拍数を高くしたり、心停止を引き起こすようになっています。
またユーザー インターフェイスを改良していて、ひどい傷の負傷箇所を分かりやすくしたり、痛みの視覚化を 4 段階に拡張しています。詳細はこちら。
チェンジログ:
追加:
- 医療システムの作り直し (#4064)
- 共用火器 (#5652)
- M47 ドラゴンの実装 (#6773)
- セルフ インタラクションにメガネを拭く動作 (#7307)
- セルフ インタラクションに弾薬確認の動作 (#7306)
- 手持ちの ML300L フラッシュライトを追加し、またフラッシュライト関係を整理 (#7277)
- 修理 - 様々な動作に対するアイテムの要求を管理できる設定 (#7243)
- 外伝拡張パック Contact の目隠しにゴーグルのオーバーレイ表示 (#7157)
- 弾道 - Contact の銃に対応 (#7156)
- 給油 - 開始、停止、稼働中にイベント (#7023)
- アドバンスド ファティーグ - 非透過のスタミナ表示バー (#6911)
- 共用火器を追加 (#5652)
- Linux の拡張に対応 (#5762, #7171)
- 車両から降りてもエンジンを止めない設定 (#6885)
- 爆発物 - カスタムできるタイマー 設定 (#6882)
- ファストロープ - ロープ切断を確認する設定 (#6876)
- 航空機 - アクション メニューから "脱出" 動作を隠す設定 (#6868)
- 手榴弾 - CTS 7290 9-bang フラッシュバン (#6856)
- ヘルファイア - アクティブ レーダー誘導の AGM-114L ヘルファイア (#7337)
- カーゴ - 空中投下の効果を無効化できるアレイ (#7016)
- スペクテイター - カメラ追随をする最大距離の設定 (#6989)
- 現実名 - Contact の銃 (#7155)
- 誘爆 - プレイヤーが使う共用火器のみ作動する設定 (#7147)
- 再武装 - 距離の設定 (#7137)
- 名札 - いくつかの国の階級 (#7094)
- 手榴弾 - N-bangs に対応 (#6848
- 爆発物 - Eden エディタの属性に
ace_isEOD
(#7080) - マップツール - 存在する 3D オブジェクトとして GPS を表示できるように (#7086)
- 安全装置 -
setWeaponSafety
機能(#7092) - 弾道 - 散弾銃に新しい弾薬 (#7119)
- 破壊されたボートから脱出するようにg (#6330)
- RHS: Escalation MOD の CSW に互換性 (#7082)
- RHS USAF の爆発物に ACE 爆発物の機能 [compat_rhs_usf3] (#7099)
- 砲撃用の射表 (汎用タイプ) (#6853)
- 日本語の翻訳 (#6980)(#7111)(#7262)(#7316)
- ロシアの翻訳 (#7005)(#7093)
- ドイツ語の翻訳 (#7050)(#6920)(#7211)
- フランス語の翻訳 (#7138)(#7213)(#7321)(#7298)
- チェコ語の翻訳 (#7260)(#7323)(#7319)
- ポルトガル語の翻訳 (#7181)
- スペイン語の翻訳 (#7235)
- ハンガリー語の翻訳 (#7234)
- ポーランド語の翻訳 (#7291)
- 繁體中国語の翻訳 (#7329)(#7340)(#7320)(#7315)(#7309)(#7303)(#7296)(#7293)(#7288)(#7287)(#7286)
修正:
- 照準線の削除 - コンフィグ (#6905)
- 爆発物 - 水中での設置 (#6898)
- 医療 - 施設は水中だと判定できない (#6898)
- 医療 - HandleDamageWounds によるメモリ リーク (#6809)
- インタラクション - 弾倉を渡す動作 (#6894)
- 医療の作り直し - 痛み効果が出ない (#6903)
- アドバンスド スローイング - 銃口 EH を呼ぶようになり、RHS との継承を修正 (RHS の v0.4.9 に対応) (#6879)
- バージョン確認の処理で 10 以下の小数点を確認できていない (#6872)
- 医療の作り直し - 文字列名 (#6490)
- 出血用文字列の概要 (#6472)
- はしごから降りるときのアニメーションにあるバグ (#6454)
- リスポーンは変数を初期化しない (#6453)
- 進呈しの時間切れ (#6451)
- 医療システムにある required addon (#6441)
- 医療の作り直し - Zeus が遠隔操作するユニットの気絶問題 (#5022)
- playsound3d の制限 (#7024)
- 医療フィードバック - どんな痛みでもすぐに気絶してしまう (#7095)
- 医療システムにある誤字、'to' を 'too' に (#4824)
- mk6 の整理と名札の文字列 (#7317)
- バージョンの比較 (CBA 設定の移動) (#7313)
- 医療診断 - bodyCleanupLoop の誤字 (#7308)
- 武器庫 - 標準の装備公開機能はベース アイテムを確認していない (#7280)
- インタラクション メニュー - バーチャル用ユニットにはインタラクションが表示されない (#7271)
- 武器庫 - 銃口が 3 つ以上あつ武器にスクリプト エラーが出る (#7256)
- 地図 - 地図の揺れは左上へ常に移動する (#7252)
- 医療 - addDamageToUnit (#7247) (#7228)
- 再装填 - 再装填の checkAmmo 関数内に未定義の変数 (#7223)
- 安全装置 - キー割り当ての競合 (#7189)
- ACE 武器庫の精度表示バーが継承したものを表示 (#7163)
- 視界距離内に未定義の変数 (#7142)
- スライドショー内のスライド順 (#7135)
- インタラクション メニュー - 保存されたゲームを読み込み時に動作が停止する (#7115)
- 運んでいる最中は衝突判定を無効化、シミュレーション無効化オブジェクトの上で浮くのを修正 (#4605)
- 身体部分の視覚化 (#5141)
- 心停止時間のしきい値は常に秒数を使用している (#6244)
- ダメージのリダイレクション問題 (#6231)
- 医療の作り直しにある設定 (#6436)
- ステート マシーン (#6435)
- 医療の再構築に様々な修正 (#6434)
- 環境によるダメージ源 (#6515)
- 医療の作り直しある少数の構文と変数の参照 (#6514)
- 医療の作り直しにあるバグ (#6523)
- Zeus - ace_zeus_fnc_moduleSetMedicalVehicle 設定に間違った変数 (#7107)
- STR_ACE_Common_Anywhere のフランス語(#7105)
- 医療 - canTreat (#7041)
- 医療診断 - 治療と ivBagLocal に誤字 (#7048)
- 医療 - VR ユニット上にある当たり判定 (#7098)
- 医療 - minWaitingTime と fullHealLocal に関連する気絶問題 (#7030)
- 医療 ステート マシーン - ローカルの EH は現在のステートを壊している (#7136)
- 医療 GUI - 部分的な負傷をローカライズ氏、負傷リストのカラーがちらつくのを修正 (#7196)
- 医療 - 様々なデバッギングと心肺蘇生をするアニメーションの速度 (#7122)
- 医療の HandleDamageWounds にあるメモリ リーク (#6809)
- Zeus/医療 - 作り直しに合わせたモジュール (#6914)
- [ACE 武器庫] 暗視装置は装備内でブラックリストに送られない (#6936)
- 医療フィードバック - 心拍の効果 (#6927)
- 小さな不具合 (#6922)
- 誘爆 - 砲弾の爆発 (#6979)
- 修理 - 無敵車両から車輪を取れてしまう (#6976)
変更:
- 残っている lineIntersects を lineIntersectsSurfaces に置き換え (#6898)
- Compat - パイロンのオプションとして 2 発ある Hellfire (#6893)
- 誘爆 - 設定を CBA に移行 (#6892)
- RHS Compat - ヘルメット用に聴覚コンフィグを更新 (#6891)
- Medical - Improve adjustment calcs / wound blood loss / medications (#6910)
- Medical AI - Adjust healing logic for rewrite (#6902)
- Medical - Handle old public funcs, fix strings (#6890)
- Quickmount - optimize generating subActions (#6883)
- Cleanup some functions headers and macro usage (#6866)
- [medical] Code cleanup using SQFLint (#6485)
- fix(medical): make sure vitals handling works properly again (#6481)
- Minor code clean up (#6474)
- refactor(medical): remove medkit due to confusing functionality (#6473)
- Introduce bleedout condition and fix IV hemorrhage (#6470)
- Vary time taken to bandage based on circumstances (#6467)
- Improve unconscious volume handling (#6455)
- Changes unit vitals rw (#6449)
- Improvements to vitals and display (#6444)
- Strip medical component (#6442)
- Move medical facility, vehicle and unit functions (#6440)
- [Medical Rewrite] Convert FAKs and Medkits on pickup (#5021)
- [Medical Rewrite] Adding respawn compatibility (#5020)
- Remove legacy code in medical rewrite (#4960)
- Map - Don't enable map light for parachutes (#6961)
- Refuel - Drop nozzle at unit's feet if no valid pos found (#6957)
- Disposable - switch NLAW to CBA disposable system and remove ace_disposable functionality (#6955)
- compatibility with CBA disposable framework (#6953)
- Disposable - Fix magazineWell problems (#7322)
- Common - Don't add UAV AI to localUnits array (#6951)
- Medical - Transfer state machine state on locality (#6950)
- Medical - Skip unneeded setVars on initUnit (#6949)
- Limping / Splint Treatment (#6947)
- Medical - add EH for setUnconscious helper func (#6937)
- Medical Treatment - Modernize and Cleanup (#6933)
- Fastroping - Remove FRIES on vehicle deletion / adjust Ghosthawk Fries (#6932)
- Ballistics - Remove ace mags from incompatible weapons (#6930)
- Medical activity to non local units is not logged (#6925)
- compatibility with CBA scripted 2d optics framework (#6921)
- Medical - Change animation for cpr (#6918)
- Medical - Add condition for surgicial kit (#6916)
- Medical - Prevent opening the medical menu if the player is unconscious (#6915)
- Medical - Add self interaction when needed (#6912))
- Rewrite Medical GUI (#6831)
- Rewrite rectify convert option (#6825)
- Rewrite rectify - Skip distance check if in same vehicle (#6823)
- Rewrite rectify. Medical - Add vehicle hint when loading unconscious (#6822)
- Grenades - Don't flashbang spectators (#7029)
- Fractures is misspelled (#7026)
- Ballistics - BI P90 and RHS MP7 updated (#7025)
- Gunbag - Move gunbag type from inheritance to config property (#7022)
- Fixed incorrect classnames in tracer magazines (#7021)
- Unblacklist vanilla medical items from arsenal (#7017)
- Missileguidance - Use checkVisibility to test LOS for missile seekers (#7014)
- Medical - Fix severity of wound bleeding and adjust cardiac output calculations (#7010)
- Medical - Exit turret gunner view when going unconscious (#7003)
- Common - Fix script error with uniqueItems in scheduled (#6998)
- Implement Metis SACLOS guidance (#6997)
- Treatment - cap max animation speed (#6995)
- Fix volume level of max injury sounds (#6994)
- Medical Menu - Hide categories if they don't have any actions (#6988)
- Fix rearming for vehicles using magazine wells (#6987)
- Medical Blood - Small optimizations (#6984)
- Vector - New reticle using CBA scripted optics (#6981)
- remove weather dependancy from winddeflection (#6975)
- += for magwells (#6974)
- Medical Feedback - Fix DISABLE_VANILLA_DAMAGE_EFFECTS (#6966)
- FCS - Skip adding firedEH until needed (#6965)
- Spotting scope - New reticle using CBA scripted optics (#6964)
- Disposable - Add warning for addons using ace_disposable (#6963)
- CSW - Add drag after deploy setting, fix container storage (#7164)
- Medical - Option for treatment to require holstering/lowering weapon. (#7063)
- Medical StateMachine - Tweak dead state handling (#7061)
- Medical - Rework CPR and Bleeding in cardiac arrest (#7060)
- Medical Engine without parentheses (#7059)
- Medical - Add macros for wounds variables (#7058)
- Medical - Cleanup settings (#7057)
- Medical Treatment - Scale bandage time based on amount of wound treated (#7049)
- Medical Treatment - Add medical facility classes config (#7047)
- Medical - Finish splint/fracture (#7045)
- Medical - Only stitch wounds on not bleeding body parts (#7044)
- Medical - Improve loading/unloading of unconc patients (#7109)
- Medical Engine - Report any fatal head damage (#7103)
- Update Load Order for 1.94 Contact DLC (#7101)
- [explosives] Correct class inheritance for ACE_IEDLandSmall_Range_Ammo (#7100)
- Medical - add dummy cfgVehicle entries for old modules (#7091)
- Small med stuff (#7084)
- Update fnc_handleStateUnconscious.sqf (#7079)
- Movement - shorten transition 'run lowered rifle' -> 'jump with rifle' (#7078)
- Medical - epiBoostsSpontaneousWakeUp (#7076)
- Stop AI firing at unconscious units (#7074)
- Maptools - Don't convert vanilla straight lines (#7072)
- Medical Blood - Settings improvements and cleanup (#7069)
- CSW/Dragon cleanup and rearm compat (#7068)
- Common - Let isEOD handle non bools (#7067)
- QuickMount - Improve interact menu getIn for static weapon (#7090)
- Nightvision - Enable setting NVG effects scale mid-mission (#6627)
- Split interaction menu settings between interaction and self interaction (#6609)
- Fixes to unconsciousness and damageTypes systems (#6589)
- Use STRING macros (#6576)
- Make state change status updates consistent (#6538)
- Prevent bandaging when not bleeding (#6532)
- Prevent treatment animation on dead bodies (#6524)
- Reset default state on respawn (#6518)
- Ignore missing hitpoints on playable logic (#6517)
- [medical] remove collision of bandage litter (#6495)
- Move medical settings into their respective components (#6493)
- Move scream and moan sounds to medical feedback (#6438)
- Restructure medical rewrite (#6301)
- Add possibility for lethal heart damage (#6277)
- Add support to toggle allowDamage (#6266)
- Weather - Add a 'check air temperature' action (#6154)
- Tweaks for Linux extensions (#5762)
- Medical Rewrite - Add load,unload and radial actions (#5270)
- [Medical Rewrite] Options to enable insta-death for AI (#5191)
- [Medical Rewrite] Add HealTime modifiers to settings (#5188)
- Split setUnconscious func, add spontaneousWakeUpChance setting (#5114)
- Tweak randomness for wound bleeding and pain (#5113)
- Med rw handle fire damage (#5100)
- Medical Rewrite - Continued (#4744)
- Introduce small variation to length of cardiac arrest (#4668)
- MedicalSM - Tweak isPlayer checks style (#7178)
- Medical - Minor fixes (#7174)
- Use CBA Versioning System properly (#7173)
- Remove outdated CBA Shared Version Display (#7172)
- Use strncpy and disable MSVC unsafe warnings (#7171)
- Medical Treatment - Add logging for splints (#7170)
- Common - Handle changes to UAVControl command (multi seat) (#7161)
- Improve medical statemachine settings (#7154)
- Movement - Display Inventory Weight in Stream Friendly UI Mode (#7140)
- Add self stitching setting (#7134)
- Cargo - setSpace checks for existing cargo (#7133)
- Cargo - No cargo on Contact UGV (#7123)
- Inventory - Adjust for changes to medical (#7112)
- Common - Log checkPBO errors to server log (#7210)
- Arsenal - Don't force Camera position in Arsenal Loadouts list (#7209)
- APL - Invalid lod properties with trailing space in ace_cws_tripod_spg9.p3d (#7202)
- APL - Wrong texture path for ace_csw_tripod_m122.p3d, csw -> apl (#7201)
- Change medical item masses to be same as old medical (#7200)
- Medical - Add descriptions for limping and fracture settings (#7199)
- Remove unused medical DLLs (#7198)
- Medical Treatment - Expand advanced diagnose setting tooltip (#7197)
- Medical - Death from sum of trauma (#7195)
- Spectator - Restore HUD when coming out of spectator (#7191)
- Medical Rewrite - Post Process Effects (#4754)
- Repair - Handle turret hitpoints with no selection (#7338)
- Tagging - Convert to CBA Settings (#7336)
- AI - Pass function by reference to Draw3D EH (#7333)
- Arsenal - Register feature camera (#7330)
- Remove cursor config for vanilla sniper rifles (#7327)
- Medical - Group Bandage Items (#7324)
- Realistic Names - Fix IDAB Jeep name (#7318)
- RHS Compat - Change IHADSS hearing to crew, add pilot visors (#7312)
- RKSL compat - Updated with the last RKSL v3.01 (#7310)
- Medical Engine - Increase lethality of aircraft explosions (#7304)
- Clean up ace_main requiredAddons (#7301)
- Flashsuppressors - Update muzzle configs (#7285)
- Trenches - Add item check to progressBar (#7283)
- [kestrel_4500] Update hardcoded layer id (#7279)
- Arsenal - Remove unused VRTraining class from Arsenal config (#7276)
- Tagging - Group spray paint items in Arsenal (#7268)
- Only play repetitive sounds when game is focused (#7265)
- Dragging - Improve getWeight function (#7261)
- Update No Uniform Restrictions for vanilla 1.92-1.96 (#7259)
- Common - Network safe claim (#7258)
- Medical AI - Improve Healing Logic (#7255)
- Add some editor previews (#7254)
- Medical Treatment - Reset canTreatCached on treatment (#7253)
- Medical - Change WoundReopening default setting (#7246)
- Debug to clipboard - Cleanup settings dump (#7240)
- Medical Feedback - Change pain scream frequency based on intensity (#7238)
- Medical - Rename private (medical_status) version of setUnconscious (#7237)
- Medical - Make some constants variables (#7236)
- Medical - Report non-default settings to rpt (#7233)
- Common - Optimize arithmeticGetResult function (#7232)
- Fast medical item replacement (#7224)
- Update RHS USF static weapon carry icons (#7221)
- Update RHS AFRF static weapon carry icons (#7220)
- Dragon - Remove Shadow Buffer (ShadowVolume 1000+) lods (#7219)
- Remove duplicate class declaration from laserpointer (#7218)
- Laserpointer - Add vanilla Joint Rails (#7217)
- Speed up carry animation (#7216)
- Medical Feedback - effects overhaul (#7215)
- Medical - Increase severity of falling damage and Improve non-selectionSpecific wounds (#7214)
- Remove Atropine (#7212)
- port litter to treatment (#4440)
- Use single queue for blood cleanup (#4586)
- add a setting for 'basic' blood bags (#4547)
- use liters for blood volume variable (#4537)
- add addPain function, cap pain (#4536)
- implement arithmetic source for fatigue system (#4517)
- Medical rewrite treatment functions and unconsciousness rework (#4505)
- Medical rewrite - treatment functions (#4479)
- Medical Rewrite - Remove dropDownTriageCard function (#6907)
- [medical-rewrite] Removed icon from legacy modules (#6486)
ACE3 - A collaborative merger between AGM, CSE, and ACE - ARMA 3 - ADDONS & MODS: COMPLETE - Bohemia Interactive Forums
The realism mod for Arma 3 · ACE3
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