Arma 3 を最適化する ZBE Caching アドオンとスクリプトの重要な問題を修正するバージョン 4.4a が公開

Arma 3 内で、AI ユニットがプレイヤーから離れると、計算を止めて動作を改良する ZBE_Cache アドオンとスクリプト がバージョン 4.4a に更新され、動作が大幅に改善されたことにより、フレームレート値に余り影響を及ぼさなくなっています。

車両を含めた AI グループのリーダ以外をキャッシュ化し、ユニットを計算をする必要がなくなるためサーバー側とプレイヤー側の両方でフレーム レートの向上が図られると共に、マルチ プレイではパケット量を減らすことが可能になります。

テストによると、 1000 を超えるユニットを置くと 17 FPS ですが、キャッシュ化が行われると 51 FPS まで大幅に向上。多くのユニットを置きたい場合や、作成したくない場合に非常に役立ちそうです。

チェンジログ:

4.4a
  • Fixed next leader uncache loop, was repeating indefinitely in some cases
4.4
  • Epicly faster performance! Rewrote cache and uncache conditions to be 25x faster. Now CPS is almost native to FPS (no more script lag). 144 groups 1153AI with 59.8CPS/60FPS
  • Bumped -1 auto FPS values to 16 dedi 31 client for a target of 15/30
  • Players continue to uncache always within distance set but now AI only uncache for other AI groups IF they are aware of each other (using findNearestEnemy). This keeps AI cached if they have nothing to shoot at and will lead to more overall AI being cached in AIvsAI missions
  • Cache FSM now exits for player led AI groups

ZBE_Cache AI & Vehicle caching script/addon - BI forum

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