Arma 3 の 3 人称視点時と 1 人称視点の視界を同じようにする The Fourth Wall MOD が BI フォーラム上で公開されました。
この MOD では、3 人称視点でしか見れない壁や、車の裏に存在するユニットを見えないように変更し、1 人称視点と同じ視界を確保します。
標準の設定では 100 メートル以内の全敵ユニットは影響を受け、敵ユニットの位置がプレイヤーから 400 メートルの位置で、秒速 5 メートルかそれ以上で移動している場合は不可視にされません。
また、サーバー管理者はパラメータで不可視にする距離などの設定が可能です。
_outDis = 400; /////////////////// Outer perimeter. Units outside this radius are ignored. (meters) _inDis = 100; //////////////////// Inner perimeter. Units outside this radius are ignored if they are moving slower than 5m/s. (meters) _refresh1P = 0.04; /////////////// How often the script should check to see if the player is still in first person. (seconds) _refresh3P = 0.5; //////////////// How often the script iterates through the array of units inside the outer perimeter while in third-person. (seconds) _vMethod = 2; //////////////////// Method for how to treat the player if he's in a vehicle. (integer from 0 to 2, 0 = same as when not in vehicle, 1 = same as vanilla ArmA 3, 2 = no 3P while in vehicle) _refreshV = 0.1; ///////////////// How often the script should check to see if the player is still in a vehicle. (seconds) _hideFriendlies = false; ///////// Whether or not the script should hide friendly and civilian units.
この MOD には A3 用 Community Base Addons が必要です。
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