Arma 3開発版のリビジョン112057で疲労による影響が多大に

arma3ロゴ

Arma 3開発版のリビジョン112057が公開され、武器の重量が増加した他、体力低下による疲労の影響が強化されました。

今回の更新は、具体的には手振れや移動速度の低下など様々な微調整が行われており、今後は改めて重量を考慮した装備の選定が必要不可欠となります。

チェンジログ:
EXE rev. 112057
Size: ~229 MB
  • Fixed sun flare intensity computation
  • New network script function setObjectTextureGlobal
  • Helicopters have their supplies transport capacity tweaked
  • Fixed: The stick of xH-9 family helicopters works again
  • Adjusted rudder coefficient of Buzzard
  • Fixed: Dead pilots in Buzzards have a correct pose
  • Ambient animation function now auto-terminates if it is executed on unit that is already playing ambient animation
  • Fixed: Weapon pool persistent variables causing issues when reverting campaign
  • Hub briefing skip mechanics fixed & improved. Players can now skip the whole briefing and get directly to the armory if they press [Space] before it loads
  • Getting out of a static turret now causes player to face the turret
  • Ejecting has been removed from action menu for static weapons because there is no need to eject when getting out is enough
  • Improved: Fall into rocks by lighthouse and unable to get out (http://feedback.arma3.com/view.php?id=7276)
  • Weapon weight diversification:
    • Overall weapons weight increased
    • Increased weight of heavy pistols
    • Greater and better scaled weight differences between various weapons of the same type
  • Fatigue: Further changes will follow according to devbranch feedback and tweaks
  • Grenades now cast shadow while flying towards their target
  • Mines now have a correct side
  • The artillery computer of mortars has been re-calibrated to actual computer type (slightly more accurate)
  • Zephyr missiles have their distinctive magazines
  • Merged from OA / DayZ: Small MP optimization related to simulation precision

疲労表現が強化された事に合わせて、BIフォーラム上でDevelopment Branch: Fatigue feedbackという専用スレッドにてフィードバックを受け付けています。

同スレッド内の要約

  1. 疲労によりアニメーションの再生速度が低下
  2. 疲労は全てのアニメーションに影響しており、そのうち遅すぎる物があるかもしれない。また、開発者の考えでは更に速度を低下させるかもしれないとの事。これら事はフィードバックや議論が必要。
  3. 疲労はインベントリの総重量に起因する
  4. 装備を取得すればするほど疲労による影響を受けやすく、どの装備が必要かという選択が必要になる。
  5. 手振れによる照準の不安定さが増す
  6. 疲労によって手振れが大きくなる。

ACE2の疲労の概念がようやく実装されたと思いました。

Development Branch Changelog - BI forum

開発版を使う方法はこちら。
ArmA3の開発版を使う

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