地面にあるアイテムや死体、車両の残骸、こわれている建物をすべて削除できる Arma 3 用の CleanUp スクリプト が公開されました。範囲指定もトリガーかマップででき、マルチプレイとシングルプレイに対応しています。
使いかた
ダウンロードしたスクリプトを、ミッションのフォルダへ配置します。
C:\Users\OS名\Documents\Arma 3 - Other Profiles\プロフィール名\missions\ミッションのフォルダ
マップ全体を指定範囲にするには init.sqf へ次のコードをコピペ。
/*Example for whole map:
Constantly search entire map with 10min interval.
Objects in player range (100m) will be skipped.
Almost wrecked vehicles without crew stays in game.
*/
if (isServer) then {
fnc_cleanup = compileFinal preprocessFileLineNumbers "scripts\cleanup.sqf";
null = [
[worldSize/2,worldSize/2,0],
worldSize/2,
100,
1200
] spawn fnc_cleanup;
};
マーカーによる指定範囲の場合は同じく init.sqf へ次のコードをコピペ。
/*Example for marker:
Constantly search entire marker area with 5min interval.
Objects in player range (300m) will be skipped.
*/
if (isServer) then {
fnc_cleanup = compileFinal preprocessFileLineNumbers "scripts\cleanup.sqf";
null = [
"marker0",
((getMarkerSize "marker0") call BIS_fnc_greatestNum)
] spawn fnc_cleanup;
};
トリガーによる指定範囲の場合は同じく init.sqf へ次のコードをコピペ。
/*Example for object:
Constantly search entire trigger area with 10min interval.
Almost wrecked empty vehicles with damage > 0.8 will be removed.
Objects in player range (500m) will be skipped.
Empty groups will be removed.
*/
if (isServer) then {
fnc_cleanup = compileFinal preprocessFileLineNumbers "scripts\cleanup.sqf";
null = [
_myTrigger,
((triggerArea _myTrigger) call BIS_fnc_greatestNum),
500,
0.8,
true,
1200
] spawn fnc_cleanup;
};
消したくないオブジェクトがある場合は、そのオブジェクトの init 欄へ
this setVariable ["dnt_remove_me",true,false];
利用規約
You are allowed to change what you want in this script.
クレジット
- davidoss
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