操舵が出来て 16 インチの主砲も撃てる Arma 3 用の戦艦 Iowa アドオン

Arma 3 内で航行もでき、16 インチの主砲などで攻撃が可能な 1984 年当時の状態を再現する USS Iowa アドオンが BI フォーラム上で公開されました。

アドオンの特徴として、

  • PhysX 物理演算エンジンの適用を受け、操舵が可能
  • 3 門の 16 インチ砲を搭載した 3 つの装甲砲塔
  • 2 門 5 インチを載せた 6 つの副砲
  • 防空任務用の動作する 4 門の Phanlanx CIWS
  • AI による砲撃支援が可能
  • 計器が動作する高品質な艦橋
  • アニメーション化されたスクリュー、方向舵とレーダー
  • 照明と衝突防止灯
  • 主砲には独自の視覚効果が
  • 至る所まで細部にわたってモデリング

艦長席からはレーザー指示器が使えることに加えて、全ての砲塔はプレイヤーが操作することができ、手動の攻撃も可能です。

操舵が出来て 16 インチの主砲も撃てる Arma 3 用の戦艦 Iowa アドオン 操舵が出来て 16 インチの主砲も撃てる Arma 3 用の戦艦 Iowa アドオン
夜間時の照明 作りこまれた艦橋

BLUFOR 陣営に配置され、エディタ上では NATO -> Ships -> USS Iowa で出現させられます。

既知の問題点

  • Passenger Positions are in the wrong place
  • Internal views can see through the ship
  • Characters standing on the ship stay in the same place in the world when the ship moves this is an Engine issue
  • Behaviour in multiplayer is untested and collisions will probably be unreliable this is largely due to the ship being larger than what can be comfortably handled by the Engine
  • Bullet collisions (Fire Geometry) may not work properly on some parts of the hull
  • Characters can become a bit stuck on some of the stairs
  • Detection for the entry points on the ladders is unreliable
  • Setting an initial azimuth (turning the ship) when placing it in the editor will cause parts of the ship to become misaligned

クレジット

Modelling, Texturing and Configuration – AusSnipe73
Additional Texturing – Ori Wortley and Daniel Galbraith
Huge amount of advice on configuring the ship – Hatchet
Scripting and Configuration Advice - Bad Benson

USS Iowa - BI forum
USS Iowa | Make Arma Not War

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