Arma 3 内で航行もでき、16 インチの主砲などで攻撃が可能な 1984 年当時の状態を再現する USS Iowa アドオンが BI フォーラム上で公開されました。
アドオンの特徴として、
- PhysX 物理演算エンジンの適用を受け、操舵が可能
- 3 門の 16 インチ砲を搭載した 3 つの装甲砲塔
- 2 門 5 インチを載せた 6 つの副砲
- 防空任務用の動作する 4 門の Phanlanx CIWS
- AI による砲撃支援が可能
- 計器が動作する高品質な艦橋
- アニメーション化されたスクリュー、方向舵とレーダー
- 照明と衝突防止灯
- 主砲には独自の視覚効果が
- 至る所まで細部にわたってモデリング
艦長席からはレーザー指示器が使えることに加えて、全ての砲塔はプレイヤーが操作することができ、手動の攻撃も可能です。
夜間時の照明 | 作りこまれた艦橋 |
BLUFOR 陣営に配置され、エディタ上では NATO -> Ships -> USS Iowa で出現させられます。
既知の問題点
- Passenger Positions are in the wrong place
- Internal views can see through the ship
- Characters standing on the ship stay in the same place in the world when the ship moves this is an Engine issue
- Behaviour in multiplayer is untested and collisions will probably be unreliable this is largely due to the ship being larger than what can be comfortably handled by the Engine
- Bullet collisions (Fire Geometry) may not work properly on some parts of the hull
- Characters can become a bit stuck on some of the stairs
- Detection for the entry points on the ladders is unreliable
- Setting an initial azimuth (turning the ship) when placing it in the editor will cause parts of the ship to become misaligned
クレジット
Modelling, Texturing and Configuration – AusSnipe73
Additional Texturing – Ori Wortley and Daniel Galbraith
Huge amount of advice on configuring the ship – Hatchet
Scripting and Configuration Advice - Bad Benson
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